تأثیر نگرش فلسفی در افزایش بهره وری دانش آموزان در درس فیزیک
کد مقاله : 1362-HMT-FULL
نویسندگان
مهدی جعفری تیله نوئی *
آموزش و پرورش
چکیده مقاله
در این پژوهش تأثیر نگرش فلسفی در افزایش بهره وری دانش آموزان سال دوازدهم در درس فیزیک مورد ارزیابی قرار گرفته است. به عنوان شروع بحث و ایجاد چالش و دغدغه در ذهن دانش آموزان، ابتدا موضوع و هدف علوم فلسفه و فیزیک به طور مجزا، برای آن ها بیان شده و سپس به ارتباط بین این دو علم و تأثیر نگرش فلسفی در گسترش افق دید دانشمندان علم فیزیک و رشد هدف ها و کشفیات این علم به طور عام و مبحث ذرات بنیادی به طور خاص، پرداخته شده است. بازخورد بیان این نگرش فلسفی، درک بهتر دانش آموزان و به دنبال آن علاقه مندی و کوشش آن ها را نسبت به درس فیزیک به همراه داشت. این پژوهش حاوی این پیام است که برای ایجاد نگرش فلسفی در بین دانش آموزان و رشد و شکوفایی علمی آن ها، دانشگاه دیر است و باید از مدرسه شروع کرد و مهم تر این که، این نگرش ابتدا باید در خود معلمان ایجاد شود.
کلیدواژه ها
افزایش بهره وری، دانش آموزان، فیزیک، معلمان، نگرش فلسفی
وضعیت: مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات پذیرفته شده است