بررسی تحلیلی نظام تربیت معلم مدرن ایران با نظام تربیت معلم ژاپن و سنگاپور |
کد مقاله : 1353-HMT-FULL (R1) |
نویسندگان |
امین کریمی زاده *1، سارا نقدی2 1دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدباهنر اصفهان 2دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر کردستان |
چکیده مقاله |
معلم پرچم دار نظام تعلیم و تربیت هر کشور است، ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش مستلزم ایجاد تحول در نظام تربیت معلم است؛ زیرا تربیت معلم پایه و اساس نظام تعلیم و تربیت است. یکی از راه های پیشرفت در امر تربیت معلم مقایسه تطبیقی آن با نظام های تربیت معلم موفق در عرصه جهانی و استفاده از تجربیات سایر کشور ها در امور مشابه است. این موضوع سبب شد ما به مقایسه تحلیلی نظام کنونی تربیت معلم کشورمان با نظام تعلیم و تربیت معلم ژاپن و سنگاپور بعنوان کشور های پیشرو در زمینه آموزش و پرورش باتوجه به آخرین نتایج آزمون های تیمز و پرلز، پرداخته و در نهایت با بررسی سیر تحولی تربیت معلم دو کشور و ایده گرفتن از مقایسه نظام تربیت معلم دو کشور و نقاط قوت مشترک آنها در امر تربیت معلم به بیان راهکار ها و راه حل های مناسب جهت حل مشکلات موجود در تربیت معلم مدرن ایران و رسیدن به وضع مطلوب در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بپردازیم |
کلیدواژه ها |
تربیت معلم تطبیقی، نظام آموزش و پرورش، تربیت معلم |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |