اقدام پژوهی درباره چگونه توانستم مشکل املای دانش آموز پایه دوم ابتدایی را بهبودبخشم؟
کد مقاله : 1334-HMT-FULL
نویسندگان
سیده مریم موسوی *1، عذرا رستمی2
1علوم تربیتی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس الزهرا زنجان
2عضو هیات علمی دانشگاه پردیس الزهرا زنجان
چکیده مقاله
پژوهش حاضر اقدام پژوهی در مورد مشکل املا دانش آموزی به نام کیمیا می باشد. در طی حضور در کلاس درس بعنوان کارورزمتوجه مشکل املا نویسی کیمیا شده و از طریق صحبت با دانش آموز و معلم کلاس ، بررسی دفتر املای او ، توجه به رفتار او به هنگام املا نوشتن ونحوه تدریس معلم متوجه شدم که مشکل املای کیمیا ناشی ازضعف حافظه دیداری،ضعف حساسیت شنوایی و وجود مشکلات آموزشی مباشد، پس ازشناسایی مشکل،بامطالعه مبانی نظری و کتابهای منبع موجود راه حل هایی با توجه به شرایط دانش آموز ، امکانات کلاس ، زمان و... در نظر گرفته شد. این راهکار ها شامل مواردی چون ، تهیه کارت حروف، دادن تکلیف به دانش آموز برای پیدا کردن حروف ، املاباخمیربازی،بازی بگرد وپیداکن بود.
هدف از ارائه ی این راهکار ها آموزش بهتر کلمات و حروف با بهره گیری از وسایل آموزشی و بازی ها به منظور ایجاد علاقه در دانش آموز بود که در پایان اجرای این راه حل ها ، نتیجه خوبی از پیشرفت دانش آموز به دست آمد و توانستم به 60 درصد ازانتظارات خوددست یابم.
کلیدواژه ها
اقدام پژوهی ، ضعف املا ،دانش آموز،پایه دوم ابتدایی
وضعیت: مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات پذیرفته شده است