اقدام پژوهی درباره چگونه توانستم مشکل املای دانش آموز پایه دوم ابتدایی را بهبودبخشم؟ |
کد مقاله : 1334-HMT-FULL |
نویسندگان |
سیده مریم موسوی *1، عذرا رستمی2 1علوم تربیتی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس الزهرا زنجان 2عضو هیات علمی دانشگاه پردیس الزهرا زنجان |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر اقدام پژوهی در مورد مشکل املا دانش آموزی به نام کیمیا می باشد. در طی حضور در کلاس درس بعنوان کارورزمتوجه مشکل املا نویسی کیمیا شده و از طریق صحبت با دانش آموز و معلم کلاس ، بررسی دفتر املای او ، توجه به رفتار او به هنگام املا نوشتن ونحوه تدریس معلم متوجه شدم که مشکل املای کیمیا ناشی ازضعف حافظه دیداری،ضعف حساسیت شنوایی و وجود مشکلات آموزشی مباشد، پس ازشناسایی مشکل،بامطالعه مبانی نظری و کتابهای منبع موجود راه حل هایی با توجه به شرایط دانش آموز ، امکانات کلاس ، زمان و... در نظر گرفته شد. این راهکار ها شامل مواردی چون ، تهیه کارت حروف، دادن تکلیف به دانش آموز برای پیدا کردن حروف ، املاباخمیربازی،بازی بگرد وپیداکن بود. هدف از ارائه ی این راهکار ها آموزش بهتر کلمات و حروف با بهره گیری از وسایل آموزشی و بازی ها به منظور ایجاد علاقه در دانش آموز بود که در پایان اجرای این راه حل ها ، نتیجه خوبی از پیشرفت دانش آموز به دست آمد و توانستم به 60 درصد ازانتظارات خوددست یابم. |
کلیدواژه ها |
اقدام پژوهی ، ضعف املا ،دانش آموز،پایه دوم ابتدایی |
وضعیت: مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات پذیرفته شده است |