بررسی ساز و کار نظام تربیت معلم در کشورهای کره جنوبی، سنگاپور و فنلاند
کد مقاله : 1314-HMT-FULL (R1)
نویسندگان
حسین جوزی *
دانشجوی کارشناسی پردیس شهید بهشتی زنجان(فرهنگیان)
چکیده مقاله
بهبود و تحول اوضاع هر جامعه‌ای تا حدود زیادی در گرو تامین نیازی تحت عنوان ایجاد و اصلاح نظام تربیت معلم است، چرا که بخش قابل توجهی از شخصیت کودکان و نوجوانان که آینده سازان هر مرز و بوم هستند در بستری به نام مدرسه و تحت نظر معلم ساخته و پرداخته می شود. ما در این پژوهش برآنیم با بررسی و بیان مختصات نظام تربیت معلم ۳ کشور موفق در این حوزه یعنی کره جنوبی، سنگاپور و فنلاند الگوی مناسبی از چگونگی آموزش و تربیتِ معلم را معرفی نماییم تا نهایتا قدمی هر چند کوچک در جهت اصلاح نظام تربیت معلم ایران عزیز برداریم. روش تحقیق کتابخانه ای بوده و از مقالات، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزرات آموزش و پرورش و جستجوهای اینترنتی بهره گرفته شده است. از نتایج پژوهش اینکه در کشور کره جنوبی برای ارتقای کیفیت، دانشجو معلمان را به تورهای آموزشی در کشور چین و ژاپن اعزام می نمایند یا در سنگاپور از فناوری اطلاعات و ارتباطات به نحو شایسته ای برای تربیت معلم استفاده می شود که در متن پژوهش به تفصیل به این موارد و سایر نتایج پرداخته شده است.
کلیدواژه ها
تربیت معلم، دانشجومعلمان، سنگاپور، فنلاند ، الگوی مناسب
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی