تجارب زیسته معلمان تجربه زیسته زنان اثرگذار در تربیت معلم ایران |
کد مقاله : 1273-HMT-FULL |
نویسندگان |
مهناز احمدی *1، مریم عابدی جبلی2، حسن پیرزاد3 1عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان 2وزارت آموزش و پرورش 3دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری |
چکیده مقاله |
چکیده هدف از انجام این تحقیق آشنایی با زنانی که از ابتدا در راه اندازی دانشسراها تا اداره دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر نقش تعیین کننده ایفا نمودند به منظور الگو دهی به معلمان بوده و این تحقیق از روش کتابخانه ای و مرور اسنادی و پدیدار شناسی بوده است. نتیجه این پژوهش نشان دهنده آن است که با وجود عشق به حرفه معلمی و عشق به خدمت به خلق می توان نتیجه گرفت که جاذبه معنوی حرفه معلمی در دانشگاه فرهنگیان بسیار زیاد است و اکثر معلمان از نظر معنوی از حرفه خود راضی هستند و افرادی که در کسوت معلمی هستند واقعاً این حرفه ا انتخاب نمودند نه اینکه از بد حادثه به این راه کشیده شده باشند. با بررسی تجربه زیسته معلمان و استخراج خصوصیات معلم شایسته نشان دهنده این است که در دانشگاه فرهنگیان دانشجو معلمان را به خوبی برای حرفه معلمی آماده می کند و در آموزش مهارت های حرفه ای به آنها تمام قد تلاش می کند. البته این افراد خمیر مایه معلمی را نیز داشته اند که به این حرفه گرایش پیدا کرده اند. از تلاش جهت تربیت معلمان فرهیخته و ایثارگری معلمان چنین مستفاد می شود که در دانشگاه معلمان مسئولیت پذیری بین معلمان و مدیران موج می زند زیرا برای تربیت دانشجو معلمان همت بسیاری صورت می گیرد و با تاثیر معلمان و مدیران در تربیت معلم بر توسعه پایدار و سلامت دانشگاه فرهنگیان می بینیم که حرفه معلمی اثر جمعی داشته و از ارزشمندی بالایی برخوردار است. |
کلیدواژه ها |
کلید واژه ها: تربیت معلم، تجربه زیسته، اثر گذار، |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |