تدوین راهکارهای عملیاتی جهت توسعه کارکردی علم و دانش در کشور در راستای کار آفرینی با تاکید دانشگاه فرهنگیان
کد مقاله : 1266-HMT-FULL (R1)
نویسندگان
پوریا رحیمی *1، محسن قربانی2، رؤِیا شاکری3
1دانشگاه فرهنگیان سنندج
2نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان سنندج
3استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی ،دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد سنندج ، ایران
چکیده مقاله
این راستا و بر اساس روشی تحلیلی - توصیفی و بهره گیری از منابع موجود در این زمینه و استفاده از مدل راهبردی SWOT به تدوین استراتژی ها و راهبردهای اساسی در زمینه توسعه علم و فناوری کاربردی در ایران اقدام نموده است جامعه آماری دربردارنده 400 نفر از اساتید برجسته دانشگاه های سطح شهر سنندج می باشد که حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران به ۲۲۰ نفر تقلیل یافتند نتایج بیانگر آن بودند که؛ فراهم شدن زیرساخت های دسترسی به شبکه‌های اطلاعاتی در اغلب دانشگاه های فرهنگیان، سازمان ها و صنایع مختلف با بهره مند شدن از امتیاز وزنی ۵۶% درصد در جایگاه نخست نقاط قوت، فقدان برنامه ریزی راهبردی- کارکردی در بخش علم و فناوری دانشگاه فرهنگیان با امتیاز وزنی ۳۷۲ %درصد در جایگاه نخست ضعف‌ها، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اینترنت در تمامی دانشگاه ها با امتیاز وزن ۶۰۸ % درصد بالاترین امتیاز وزنی را داشته و در مرتبه اول فرصت‌های موجود و تناسب کم نظام دانشگاه فرهنگیان با نیازهای علمی، و نوآوری کشور با امتیاز وزنی ۴۶% درصد در جایگاه نخست تهدیدها قرار دارد
کلیدواژه ها
علم، فناوری، ایران، دانشگاه فرهنگیان،دانش محوری ،توسعه، تمدن،SWOT.
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی