نیازهای جدید آموزشی برای تربیت معلمان کارآفرین |
کد مقاله : 1261-HMT-FULL |
نویسندگان |
نیلوفر مهرابی فرد *1، سید محسن موسوی2 1تهران - دانشگاه فرهنگیان (شرافت) - گروه آموزش شیمی 2دانشگاه فرهنگیان(شرافت)- گروه آموزش شیمی |
چکیده مقاله |
نتایج پژوهشهای اخیر نشانگر آنست که اصلاح و بازنگری برنامه های درسی و آموزشی مراکز و دانشگاههای تربیت معلم برای توسعه آموزش کارآفرینی؛ محور توجه اغلب کشورها و بخصوص کشورهای رو به توسعه است. در نظامهای آموزشی معلم-کتاب محور، ابعاد شناختی(دانش، نگرش و مهارت) معلم در تبیین مولفهءهای کارآفرینی نقش بسزایی در آموزش و تربیت دانش آموزان برای کسب ابعاد شناختی کارآفرینی ایفا می نماید. بدون وجود داشتن معلمان دارای شناخت کارآفرینی در رشته های دارای پتانسیل کارآفرینی، بوجود آمدن جوامع کارآفرین توسط فارغ التحصیلان دوره متوسطه و افزایش اشتغال آنان امکان کمی دارد. در این مقاله به شیوه تحلیلی-اسنادی و مطالعه کتابخانه ای برنامه های درسی آموزش و تربیت معلمان بررسی و ارزیابی شده است و نشان داده می شود که آموزش رشته های تخصصی دارای پتانسیل کارآفرینی در دوره های تربیت معلم بدون توجه به کارآفرینی ارایه می شوند. بنابراین پیشنهاد شده است که در برنامه های درسی رشته های دارای پتانسیل کارآفرینی، درس تلفیقی کارآفرینی مانند کارآفرینی در شیمی برای دانشجویان یا دانشجو-معلمان ارایه شوند. |
کلیدواژه ها |
تربیت معلم، کارآفرینی، آموزش ، شیمی،اشتغال |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |