بررسی برخی علل موفقیت دانشجویان ستاره‌دار ورودی ۱۳۷۵ و ۱۳۷۶
کد مقاله : 1258-HMT-FULL
نویسندگان
منصوره عرب *
دبیرستان نمونه تربیت- دانشگاه آزاد اسلامی اراک
چکیده مقاله
چکیده دانشجویان ستاره‌دار ورودی سال ۱۳۷۵ و ۱۳۷۶ که بنا به نیاز آموزش و پرورش از آنان در پایان ترم چهارم تعهد خدمت گرفته شد در دانشگاه‌های کشور دوران تحصیل خود را به پایان رساندند و در دو دوره تابستانی فشرده مهارت‌های لازم را برای معلمی آموزش دیدند.این دو گروه از موفق‌ترین معلمان سالهای اخیر هستند.بررسی چرایی این موفقیت در روزگاری که وزارت آموزش و پرورش در تأمین نیروی انسانی خود با مشکلات بسیاری روبه روست می‌تواند زمینه‌ساز اندیشه‌های نوینی باشد که بتواند گره کور مشکلات این وزارتخانه را به سرانگشت تدبیر بگشاید.علاقه‌مندی،تخصص و توان علمی،امنیت مالی و اقتصادی،دوره‌های تربیتی فشرده و کاربردی،همسویی با جریان دانشجویی کل کشور،ایجاد زمینه وانگیزه بالا برای ادامه تحصیل و توجه به خود واقعی، برخی از عوامل موفقیت این گروه از دانشجویان و معلمان است که در این مقاله نویسنده با روش توصیفی وتحلیلی براساس تجربه و مشاهدات خویش و برخی منابع کتابخانه‌ای به بررسی آن پرداخته است.
کلیدواژه ها
معلم،تربیت معلم،دانشجویان ستار‌ه‌دار، موفقیت تحصیلی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر