بهبود وضعیت درسی دانش آموزان : تجربه زیسته معلمان |
کد مقاله : 1232-HMT-FULL |
نویسندگان |
منصور دهقان منشادی1، نجمه احمدی بغدادآبادی *2، نعیمه احمدی بغدادآبادی3 1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان یزد 2دبیر زبان وادبیات فارسی آموزش وپرورش مهریز 3فارغ التحصیل دانشگاه یزد |
چکیده مقاله |
توجه به وضعیت درسی دانش آموزان درامرتدریس، یکی از موارد مهم است. هدف این پژوهش بررسی تجربه زیسته معلمان در زمینه بهبود وضعیت درسی می باشد. این پژوهش به روش تحقیق کیفی با رویکرد پدیدارشناسی تفسیری انجام شد. به این منظورمصاحبه با 5 نفرازمعلمان ، که طی آن تجارب خود رابیان نموده اند انجام شد . داده های بدست آمده از این مصاحبه ها مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. وبه 5مقوله اصلی که عبارتند از:مقوله اول( استفاده ازتشویق )،مقوله دوم(ایجاد انگیزه)،مقوله سوم (روحیه انتقادپذیری معلمان)،مقوله چهارم(توقع درست از دانش آموزان) ومقوله پنجم(اجتناب ازتنبیه بدنی )رسیدیم . به طورکلی چنین می توان بیان کرد با توجه به اینکه معلمان در فرآیند آموزشی درگیرند این دست از پژوهش ها که به واکاوی می پردازند می تواند مفید واقع گردد و راهکارهای مناسبی بدست آید. در برخی موارد دلایل ضعف درسی دانش آموزان با یکدیگر متفاوت می باشد وباید با توجه به شناختی که از آن دانش آموز به دست می آید راهکاری برای بهبود وضعیت درسی اش درنظر گرفت. |
کلیدواژه ها |
تجربه زیسته ؛معلمان ؛دانش آموزان؛ بهبود ؛ درس. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |