تجربه زیسته دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از مدرسه و دانشگاه فرهنگیان
کد مقاله : 1219-HMT-FULL
نویسندگان
محمود محمدی *
گروه علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کرج ایران
چکیده مقاله
این مقاله به تجربه زیسته دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از دوره تحصیلی مدرسه و دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان می پردازد..مطالعه و بررسی تجربیات زیسته دانشجو معلمان میتواند اطلااعات ارزشمندی از عملکرد نظام تربیت معلم را در اختیار سیاستگذاران تربیت معلم قرار دهد.روش مورد استفاده در این پژوهش روایت پژوهی است .در این پژوهش تلاش شده است روایتهای بیست دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان پردیس امیر کبیر استان البرز مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. دانشجو معلمان در روایتهایی که ارائه کرده اند به تجربه مدرسه رفتن،معلمان مدرسه،کتابهای درسی،کنکور،دانشگاه فرهنگیان،اساتید دانشگاه فرهنگیان و زندگی دانشجویی و رشته تحصیلی خود پرداخته اند. . تجربیات زیسته دانشجو معلمان از دوران تحصیلی در مدرسه و دوران اموزشی در دانشگاه فرهنگیان می تواند بر عملکرد حرفه ای انان در شغل معلمی در اینده تاثیرات عمیقی داشته باشد. بررسی و تحلیل این تجربیات زیسته می تواند به مدیران و سیاستگذارن تربیت معلم کمک کند تا از انچه در دانشگاه فرهنگیان می گذرد اطلاع یابند و سیاستگذاری های متناسب با ان وضعیت را اتخاذ نمایند.
کلیدواژه ها
تجربه زیسته،دانشجو معلمان،دوران تحصیل،دانشگاه فرهنگیان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر