تجارب زیسته دانشجو معلمان از دوران مدرسه تا دانشگاه،چالش ها و تعهدات حرفه ای
کد مقاله : 1212-HMT-FULL
نویسندگان
پریرخ ممقانی میاندوآب *
گروه روان شناسی تربیتی،دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی،دانشگاه خوارزمی تهران روزانه
چکیده مقاله
معلمی سراسر عشق ،ذوق وهنر است.ریشه ی بسیاری از آسیب های اجتماعی جامعه در نظام آموزشی ناکارآمد است که با اصلاح آن اکثر نهاد های جامعه به رشد وبالندگی خواهند رسید.هدف این تحقیق گزارش تجارب زیسته شخصی نگارنده ازتحصیلات مقدماتی و دانشگاهی خود به عنوان دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و بررسی چالش های پیش رو و تعهدات حرفه ای خود قبل ورود به مدارس و حوزه تدریس بود.روش پژوهش کیفی از نوع پدیدارشناسی همراه با تعیین مقوله ها و مضامین است.نتایج این تحقیق نشان داد که دانشجو معلمان با بررسی و نکته سنجی تجارب تحصیلی وکارورزی،تاملات و آموخته های علمی دانشگاهی به معلمان کارآمد با روش های تدریس نوین تبدیل خواهند شد.همچنین معلمانی که اطلاعات خود را همواره به روز می کنند،موقعیت ها را به چالش می کشند و مسائل را تحلیل می کنندبهتر می توانند مشکلات دانش آموزان را شناسایی کرده و آن ها را در یادگیری یاری کنند.
کلیدواژه ها
دانشجو معلم،مدرسه،دانش آموز
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر