بررسی تاثیرگذاری مولفه های مستخرج از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر شادکامی معلمان متوسطه ی اول ساری |
کد مقاله : 1203-HMT-FULL |
نویسندگان |
علی بخشنده1، اسماعیل رحمتی2، امیر حسین خلیلی *3 1رییس پیشگیری از اسیب های اجتماعی در اداره کل استان مازندران 2معاونت پیشگیری از اسیب های اجتماعی استان در اداره کل مازندران 3ساری...نهضت ...کوچه فتوت....ساختمان ارگ...طبقه ۴ |
چکیده مقاله |
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیرگذاری مولفه های مستخرج از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر شادکامی معلمان متوسطه ی اول ساری است که به شکل توصیفی – آزمایشی در دی ماه ۱۳۹۷ اجرا گردیددر این پژوهش از پرسشنامه ی محقق ساخته ی مولفه های سند تحول بنیادین که دارای ۴ سوال ۴ گزینه ای با ضریب آلفای کرونباخ ۷۵/۰ استفاده شده است جامعه ی آماری ما در پژوهش حاضر کل معلمان ناحیه ی ۱ و ۲ ساری است که جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ نفر را داراست که به شیوه ی تصادفی طبقه بندی شده ۳۸۰ نفر به عنوان نمونه ی آماری انتخاب شدند؛با تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده می توان گفت که مولفه ها ی هویت بخشی به معلمان،تثبیت جایگاه نظارتی و تعلیماتی،تقویت بعد مدیریتی،شکوفایی تربیتی همه جانبه ی دانش آموزان بر شادکامی معلمان متوسطه ی اول ساری موثر هستند،پیشنهاد می شود در پژوهش های آتی به اهمبت و ضرورت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در تحقق ساحت های تربیتی موثر هستند توجه شود. |
کلیدواژه ها |
اهمیت و ضرورت، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،فرایند تعلیم و تربیت، معلمان متوسطه ی اول ساری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |