ارزیابی سرفصل برنامه درسی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان (مطالعه موردی؛ دانشگاه فرهنگیان استان فارس)
کد مقاله : 1177-HMT-FULL
نویسندگان
مجید شفیعی *1، عباس اناری نژاد2، زهرا عسکری3
1دانشجو / دانشگاه فرهنگیان شیراز / پردیس سلمان فارسی شیراز
2استادیار/گروه علوم تربیتی/ دانشگاه فرهنگیان شیراز
3دانشجو / دانشگاه فرهنگیان شیراز / پردیس شهید باهنر
چکیده مقاله
پژوهش حاضر با هدف ارزیابی سرفصل برنامه درسی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان فارس انجام گرفت. این مطالعه یک بررسی توصیفی- پیمایشی است که در سال تحصیلی 98-1397 اجرا گردید. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان فارس بود. نمونه پژوهش شامل 101 دانشجوی دختر و پسر بود که به شیوه نمونه گیری طبقه ای ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی و پایایی آن‌ها مورد تایید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از آمار توصیفی و استنباطی(درصد فراوانی و آزمون تی) استفاده گردید. بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها نتایج زیر به دست آمد: 1) میزان مطلوبیت سرفصل برنامه درسی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی بطور معنی داری از سطح قابل قبول و مطلوب پایین تر است. 2) میزان مطلوبیت منابع درسی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی بطور معنی داری از سطح قابل قبول و مطلوب پایین تر است. 3) 5/53 درصد دانشجومعلمان معتقدند که سرفصل های فعلی برنامه درسی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را برای معلمی در آینده آماده نمی کند. 4) 8/57 درصد از دانشجومعلمان معتقد بودند که سرفصل های فعلی برنامه درسی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی نیاز به بازبینی دارد. 5) 5/66 درصد از دانشجومعلمان معتقد بودند که منابع درسی فعلی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی نیاز به بازبینی دارد.
کلیدواژه ها
سرفصل، برنامه درسی، ارزیابی، آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر