ارزیابی سرفصل برنامه درسی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان (مطالعه موردی؛ دانشگاه فرهنگیان استان فارس) |
کد مقاله : 1177-HMT-FULL |
نویسندگان |
مجید شفیعی *1، عباس اناری نژاد2، زهرا عسکری3 1دانشجو / دانشگاه فرهنگیان شیراز / پردیس سلمان فارسی شیراز 2استادیار/گروه علوم تربیتی/ دانشگاه فرهنگیان شیراز 3دانشجو / دانشگاه فرهنگیان شیراز / پردیس شهید باهنر |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف ارزیابی سرفصل برنامه درسی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان فارس انجام گرفت. این مطالعه یک بررسی توصیفی- پیمایشی است که در سال تحصیلی 98-1397 اجرا گردید. جامعهی آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان فارس بود. نمونه پژوهش شامل 101 دانشجوی دختر و پسر بود که به شیوه نمونه گیری طبقه ای ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی و پایایی آنها مورد تایید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از آمار توصیفی و استنباطی(درصد فراوانی و آزمون تی) استفاده گردید. بر اساس تجزیه و تحلیل دادهها نتایج زیر به دست آمد: 1) میزان مطلوبیت سرفصل برنامه درسی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی بطور معنی داری از سطح قابل قبول و مطلوب پایین تر است. 2) میزان مطلوبیت منابع درسی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی بطور معنی داری از سطح قابل قبول و مطلوب پایین تر است. 3) 5/53 درصد دانشجومعلمان معتقدند که سرفصل های فعلی برنامه درسی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را برای معلمی در آینده آماده نمی کند. 4) 8/57 درصد از دانشجومعلمان معتقد بودند که سرفصل های فعلی برنامه درسی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی نیاز به بازبینی دارد. 5) 5/66 درصد از دانشجومعلمان معتقد بودند که منابع درسی فعلی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی نیاز به بازبینی دارد. |
کلیدواژه ها |
سرفصل، برنامه درسی، ارزیابی، آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |