مدرسه وتربیت معلم(ویژگی های مطلوب معلمان از دیدگاه دانش اموزان) |
کد مقاله : 1163-HMT-FULL |
نویسندگان |
پرستو مرادی * اموزش وپرورش |
چکیده مقاله |
در تربیت رسمی و عمومی هدف اصلی رسیدن به مراتب حیات طیبه است و برای رسیدن به این هدف باید استعداد های شایسته انسانی به واسطه معلمان مطلوب و شایسته رشد کند و به فعلیت برسد .اهمیت وجایگاه نظام اموزش رسمی وعمومی برای همگان اشکار است فراورده و حاصل این نظام ،تربیت دانش اموزان به عنوان شهروندانی مومن،درستکار،وظیفه شناس با سکان داری معلمان کارشناس ومسئولیت پذیر امکان پذیر است .لذا معلمان وظیفه شناس و متعهد از نگاه دانش اموزان بسیارمطلوب و با مباهات هستند. هدف از انجام این پژوهش تبیین ویژگی های معلم مطلوب از دیدگاه دانش اموزان است.روش انجام پژوهش حاضرتحلیلی اسنادی و با مطالعه پژوهش های پیشین صورت گرفته است.در این تحقیق مواردی مانند علاقه به تدریس،ادامه به تحصیل معلم،احساس همدلی و همدردی با دانش اموزان ،قدرت بیان،اشنایی با اصول روان شناسی،توانایی مدیریت کلاس،تسلط به موضوع مورد تدریس و اخلاق حرفه ای معلم و....از عوامل اثر گذار بر کارامدی و مطلوب بودن معلمان است.و در ادامه راهکارهایی جهت افزایش بهره وری معلمان مثل تجهیز مدارس به امکانات و تکنولوژی،تامین معلمان از لحاظ مالی و رفاهی و افزایش دوره های ضمن خدمت کارامد و موثر ارائه شده است |
کلیدواژه ها |
معلم مطلوب،دانش اموزان ،اموزش،تدریس موثر |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |