چگونه توانستم منشور تلفیق آموزش و پژوهش را بر اساس مدل 5E تدوین نمایم ؟
کد مقاله : 1156-HMT-FULL
نویسندگان
ملیحه اصغری *
دانشجوی دکتری علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
چکیده مقاله
پژوهش حاضر که در قالب اقدام‌پژوهی اجرا گردید به بررسی چگونگی تدوین منشور تلفیق آموزش با پژوهش در مدارس به عنوان یک سند کاربردی بر اساس مدل 5Eپرداخته است .هدف کلی از انجام پژوهش ،اجرای اقداماتی در خصوص تدوین تلفیق آموزش با پژوهش در مدارس ناحیه 3 استان قم در سال تحصیلی 98-97 بوده است .اهداف جزیی اقدام پژوهی شامل (علاقمند سازی دانش‌آموزان و معلمان به پژوهش، مشارکت دانش‌آموزان و معلمان در انجام طرح های پژوهشی ،جذاب نمودن پژوهش در آموزش و پرورش، تغییر نگرش دانش‌آموزان نسبت به پژوهش) بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان ناحیه 3 قم که در طول سالتحصیلی 98-97 در کارگاه های طولی اقدام پژوهی شرکت نمودند به تعداد36 نفر بوده است . برای تحقق اهداف به طور مختصر از راهکارها ی استفاده از روش‌های مشارکتی و فعال ، استفاده از کارگاه های آموزشی جهت ترغیب معلمان به پژوهش ، ترغیب و تشویق معلمان به شرکت در طرح های پژوهشی استفاده گردید . پس از اجرای اقدامات پیشنهادی از سوی اقدام پژوه ، تغییرات محسوس در فعالیت های پژوهشی همکاران ایجاد گردید که نشانگر موفقیت طرح می باشد .
کلیدواژه ها
پژوهش ، آموزش ، معلم ، دانش آموز ، تلفیق ، منشور،مدل 5E
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر