چگونه توانستم با استفاده از تکنولوژی آموزشی و تولید محتوای الکترونیکی کیفیت سنجش و آموزش درس علوم پایه اول ابتدایی را بهبود بخشم ؟ |
کد مقاله : 1132-HMT-FULL (R3) |
نویسندگان |
عطیه کمالی *1، فرشته سراج2 1آموزگار ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان پردیس الزهرا سمنان، کشور ایران 2معاون آموزشی فرهنگی پژوهشی پردیس الزهرا سمناندانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
دانشآموزان مهمترین رکن نظام آموزش و پرورش هر کشوری محسوب میشوند. عواملی که میتواند این سرمایه ملی را برای رشد آماده سازد، مهارتهای رفتاری است که در محیط آموخته میشود نه فقط محفوظات. مدارس تامینکننده نیروی کیفی جامعهاند و نه فقط تامینکننده کمیتی از خیل عظیم نیروی انسانی که بهعنوان تحصیل کرده روانه جامعه میشوند. پس شناسایی و ایجاد زمینه برای رشد خصایل ممتاز بشری، این دغدغه دست اندرکاران تعلیم و تربیت در کلیه فعالیتهای علمی یا فرهنگی است که باید با تمام وجود خود را وقف ایفای این وظیفه کنند. هدف از این اقدام پژوهی بهبود کیفیت سنجش و آموزش درس علوم پایه اول ابتدایی دبستان دخترانه پژوهش شهرستان شاهرود به کمک تکنولوژی آموزشی و تولید محتوای الکترونیکی بوده است. نتایج نشان داد که با استفاده از محتوای چندرسانهای و برد هوشمند طیف وسیعتری از حواس دانشآموزان در فرآیند یاددهی- یادگیری درگیر شده و فرآیند یادگیری عمیق تر میشود. به عبارتی علاوه بر افزایش کارایی کلاس استفاده از نرم افزارهای گوناگون به دلیل به کارگیری حواس شنیداری و دیداری به یادگیری دانش آموزان کمک می کند. این سیستم به دانش آموزان اجازه می دهد فراتر از برنامه های درسی خود گام بردارند و تاکید بیشتری بر مهارت تفکر و یادگیری عمیق دانش آموزان دارد. همچنین با برد هوشمند تعاملات بین دانش آموزان و معلمان بیشتر شده و این امر می تواند منجر به اشتراک تجربیات موفق بین آنها گردد. بنابراین مدارس با ایجاد بسترهای مورد نیاز جهت هوشمندسازی کلاس ها می توانند از مزایای این روش آموزش استفاده نمایند. |
کلیدواژه ها |
محتوای الکترونیکی، برد هوشمند، تکنولوژی آموزشی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |