مقایسه عملکرد نیروی انسانی جذب شده در آموزش و پرورش از طریق ماده 28 با دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدیران مدارس |
کد مقاله : 1126-HMT-FULL |
نویسندگان |
جواد کاظمی *1، اسد حجازی2 1مدیریت آموزشی،پردیس شهید چمران ، دانشگاه فرهنگیان، تهران 2مدیریت آموزشی،پردیس شهید چمران، دانشگاه فرهنگیان، تهران |
چکیده مقاله |
هدف از انجام این پژوهش مقایسه عملکرد نیروی انسانی جذب شده از طریق ماده ی 28 با دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدیران مدارس شهرستان های آشتیان و تفرش می باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی می باشد. ابزار مورد استفاده پژوهش پرسشنامه محقق ساخته است که اعتبار و روایی آن مورد تائید صاحب نظران موضوع قرار گرفته است. جامعه تحقیق ورودی های سالهای 95، 96و 97 آموزش و پرورش شهرستان های آشتیان و تفرش است که از طریق ماده 28 و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در سالهای مذکور می باشد که بر اساس نمونه گیری سرشماری انتخاب گردیده است . برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار و ...) و آمار استنباطی ( آزمون t مستقل و تحلیل واریانس ) در دو گروه استفاده شد. یافته ها حاکی از آن بود که میان عملکرد دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد بدین صورت که از دیدگاه مدیران و دانش آموزان فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که طی یک دوره چهار ساله به کارگیری شده اند عملکرد مطلوب تری داشته اند. از نتایج این پژوهش سیاست گذاران و دست اندرکاران و برنامه ریزان وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان می توانند در زمینه جذب و نگهداری و تربیت معلم استفاده کنند. |
کلیدواژه ها |
تربیت معلم – مهارت آموزان ماده 28 – دانشجو معلمان - عملکرد |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |