تحلیل محتوای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش براساس برنامه ریزی راهبردی سرمایه انسانی
کد مقاله : 1116-HMT-FULL
نویسندگان
معصومه مقیمی فیروز آباد *1، مهشید باستانی2
1عضو هیت علمی گروه علوم تربیتی واحد نسیبه دانشگاه فرهنگیان
2سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
چکیده
با توجه به اهمیت موضوع و نقش سند تحول بنیادی در سیاستهای آموزش و پرورش، این تحقیق به منظور تعیین میزان اهمیت دادن به برنامه ریزی راهبردی سرمایه انسانی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام شده است. هدف از تحقیق حاضر تحلیل محتوای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش براساس برنامه ریزی راهبردی سرمایه انسانی است. جامعه آماری پژوهش شامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذر ماه 1390 می باشد. این تحقیق شامل تحلیل کمی و کیفی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس مؤلفه های برنامه ریزی راهبردی سرمایه انسانی می باشد. در این بررسی، از روش تحلیل محتوا برای بررسی سند استفاده شده است. یافته ها نشان می دهد که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ترتیب بیشترین فراوانی مربوط به شاخص تامین منابع انسانی با فراوانی 12 و بعد از آن شاخص استراتژیک ارتقای دانش و مهارت منابع انسانی با فراوانی 9 و شاخص برنامه ها با فراوانی 5 قرار دارند .به نظر می رسد توجه به شاخصهای برنامه ریزی راهبردی نیروی انسانی لازمه تامل و توجه بیشتری می باشد. به نظر میرسد که برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین، لازم است تا در همه زمینه های برنامه ریزی راهبردی سرمایه انسانی تجدید نظری کلی در سیاستهای اجرایی آموزش و پرورش انجام شود.
کلیدواژه ها
کلید واژه ها: سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، برنامه ریزی راهبردی، سرمایه انسانی
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر