بررسی راهکارهای علاقه مند سازی معلمان و دانش آموزان به آموزش درس هنر به صورت تلفیقی |
کد مقاله : 1075-HMT-FULL |
نویسندگان |
نرگس متین فر * گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه خوارزمی استان البرز |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر راهکارهای علاقه مند سازی معلمان و دانش آموزان به آموزش درس هنر به صورت تلفیقی را بررسی و شناسایی می کند. به جهت اهمیت هنر در مدارس ابتدایی درصدد برآمدم تا مشکل بی توجهی معلمان مدرسه به درس هنر را برطرف نمایم. جامعه مورد بررسی من معلمان و دانش آموزان مدرسه ابتدایی دخترانه شهید ذوالفقاری شهرستان نظرآباد است. در این پژوهش از روش روایت پژوهی استفاده شده است و روش گردآوری اطلاعات مصاحبه و گفتگو با خود معلمان در جلسات شورای معلمان و مطالعه کتاب های مربوطه در زمینه هنر بوده است. با بدست آوردن اطلاعات لازم با مشخص شدن دلیل بی علاقگی معلمان به درس هنر، سعی در رفع این دلایل شد که تغییر در دیدگاه و آموزش معلمان و تشویق آن ها از عمده نتایجی بود که به دست آمد. عدم تخصص هنری و علاقمند نبودن به رشته هنر و کم توجهی مدیر و مسئولین اداره و والدین به این درس از دلایل بی توجهی معلمان به درس می باشند. |
کلیدواژه ها |
: آموزش تلفیقی هنر، درس هنر، علاقه مندی معلمان، دانش آموزان ابتدایی |
وضعیت: مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات پذیرفته شده است |