بررسی آسیب شناسی دوره های آموزش ضمن خدمت در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان(LTMS)
کد مقاله : 1068-HMT-FULL
نویسندگان
مهدی میرزایی *
اموزش و پرورش موسیان
چکیده مقاله
هدف از انجام این پژوهش، بررسی آسیب شناسی دوره های آموزش ضمن خدمت در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان(LTMS) از دیدگاه معلمان ابتدایی منطقه موسیان در استان ایلام در سال تحصیلی 98/97 می باشد. این پژوهش جزء تحقیقات کاربردی و به شیوه توصیفی-پیمایشی بوده و برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه حضوری با معلمان استفاده شده است. نتایج نشان داد که آسیب ها شامل: طولانی بودن برگزاری برخی از دورها، نبود تناسب استاندارد برخی از سوالات آزمون ها با تفاوت های فردی، سطح تحصیلات و ویژگی های کاربران، نبود نظارت و امنیت لازم و کافی برای شرکت هر کاربر در دوره ها به صورت (خود واقعی) کاربر به عنوان شرکت کننده، نداشتن تعامل و گفتگوی دوسویه و فعال کاربر با مدرس و مدیر دوره، نبود خود ارزیابی توسط هر کاربر، تاکید بیش از حد بر ارزیابی کمی(نمره نهایی)، طولانی بودن ثبت نمره نهایی آزمون، تداخل برگزاری برخی آزمون ها با ساعات اداری و آموزشی معلمان و بالاخره قطع و وصل شدن و سرعت پایین سامانه و مشکلات پرداخت آنلاین هزینه ثبت نام در برخی از دوره ها. همچنین مشخص شد که سامانه (LTMS) در زمینه های هدف، محتوا و راهبردهای یاددهی-یادگیری از نظر معلمان، عملکرد مطلوبی داشته است.
کلیدواژه ها
آسیب شناسی، دوره های آموزش ضمن خدمت مجازی، معلمان ابتدایی، سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان( LTMS).
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر