بررسی شاخص های شایستگی حرفه ای معلمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور
کد مقاله : 1064-HMT-FULL
نویسندگان
زهرا قنبرپور *
دانشگاه آزاد
چکیده مقاله
در راهبرد 13 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توسعه شایستگی ها و توانمندی های حرفه ای،تخصصی و اخلاقی فرهنگیان در راستای تحقق اهدافی همچون برقراری نظام اثربخش و کارآمد مدیریت منابع انسانی … مورد توجه قرار گرفته است. همچنین اهدف عملیاتی ، راهکار ها ناظر به ایجاد نظام ارزیابی صلاحیت معلمان شامل شایستگی های حرفه ای متناسب با مبانی و اهداف سند تحول راهبردی می باشد.این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش زمینه ای است. جامعه این تحقیق را گروه معلمان تشکیل می دهند که عبارتند از: کلیه معلمان مقطع ابتدایی منطقه 5،شهر تهران که در سال تحصیلی 98-97 مشغول به تدریس هستند که 205 نفر برآورد شده است. در نتیجه عنوان شد که دانش،مهارت و نگرش در خصوص شایستگی حرفه ای ضروری است و گروه معلمان اتفاق نظر بر وجود این شایستگی ها در هر 3 حیطه (دانش و نگرش و مهارت) شایستگی حرفه ای داشتند.
کلیدواژه ها
شایستگی های حرفه ای-سند تحول بنیادین-معلمان-آموزش و پرورش
وضعیت: مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات پذیرفته شده است