ضرورت بازنگری مجدد و انجام تغییراتی در برنامه درسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان |
کد مقاله : 1006-HMT-FULL |
نویسندگان |
نورمحمد براهوئی مقدم * عضو هیئت علمی |
چکیده مقاله |
چکیده : گسترش روز افزون علوم و دانش بشری و تغییراتی که به طور پیوسته در حوزه علم و فناوری رخ می دهد ؛ نیاز به بازنگری و تغییر در برنامههای درسی را ضروری مینماید.این ضرورت بیش از پیش در نظام آموزش عالی احساس میشود. این پژوهش در پی آن است که ضرورت و امکان تغییراتی در برنامه درسی رشته آموزش ابتدایی را مورد بررسی قرار دهد. جامعه آماری انتخاب شده در این تحقیق دانشجویان مقطع کارشناسی رشته آموزش ابتدایی پردیس های رسالت و شهید مطهری دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان می باشد. یافتههای بدست آمده، نشاندهنده نارضایتی دانشجویان رشته آموزش ابتدایی از برنامه درسی فعلی و آرایش ترمی و زمان ارائه ی واحدهای تخصصی میباشد. بنابراین با استناد به یافتههای تحقیق می توان نتیجه گرفت که اگر چه این برنامه درسی از زمان تأسیس دانشگاه فرهنگیان یک بار مورد بازنگری کلی قرار گرفته است، اما با توجه به نیاز دانشجویان به یک اندوخته ی غنی از دانش ها و مهارت های علمی به ویژه در درس علوم تجربی ، ضرورت تغییر مجدد در برنامه درسی احساس می شود. |
کلیدواژه ها |
کلیدواژگان بازنگری، برنامه درسی؛ آموزش ابتدایی، علوم تجربی،دانشگاه فرهنگیان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |